Sektor spotřebního zboží v posledních týdnech překonává širší trh, protože investoři hledají defenzivní akcie.
V obavách z možného zpomalení americké ekonomiky investoři skupují akcie amerických společností se spotřebním zbožím, jako jsou Coca-Cola a Colgate-Palmolive, a hledají defenzivnější oblasti trhu.
Podle údajů agentury Bloomberg tento sektor, který zahrnuje i další známé společnosti, jako jsou Kraft Heinz, Procter & Gamble a Walmart, v šesti z posledních osmi týdnů překonal výkonnost indexu S&P 500.
Výkonnost tohoto sektoru znamená rozšíření letošní akciové rally z technologických skupin s velkou tržní kapitalizací, které byly do značné míry motorem růstu. Přichází v době, kdy se na americkém trhu práce začínají objevovat první trhliny, což vyvolává neshody ohledně toho, jak agresivně by měl Fed snižovat úrokové sazby. Investory dále trápí obavy, že by se největší světová ekonomika mohla brzy překlopit do recese.
„Recese by jednoznačně způsobila, že by defenzivy překonaly,“ uvedl analytik Jim Paulsen, bývalý hlavní stratég společnosti The Leuthold Group, a dodal, že ‚silný hospodářský růst by způsobil jejich horší výkonnost‘.
Limonády a zubní pasta
Coca-Cola letos vzrostla o zhruba 20 %, zatímco Colgate si připsal třetinu. Za poslední měsíc maloobchodní řetězce Walmart a Target a výrobce spotřebního zboží Clorox vzrostly o 14,8 %, 9,1 % a 15,6 %, což je výrazně více než skromný 4,5% nárůst indexu S&P 500 za stejné období.

„Z historického hlediska se defenzivním produktům, jako je spotřební zboží, dařilo v období před prvním snížením úrokových sazeb Fedu, které obvykle přichází, jakmile se objeví dostatek důkazů o zpomalování ekonomiky,“ uvedla Irene Tunkelová, hlavní americká akciová stratégka společnosti BCA Research.
„Pokud se najednou objeví údaje, které vyvrátí myšlenku, že nás čeká tvrdé přistání – pokud by se vrátil optimismus na trhu -, pak se spotřebním základním produktům začne dařit hůře,“ řekla.
Minulý týden banka Morgan Stanley přidala na seznam svých tipů na akcie Walmart, Coca-Cola a Colgate a doporučila klientům, aby se zaměřili na „defenzivní podniky, které upřednostňují provozní efektivitu nebo které mají trvalou cenovou sílu, případně obojí“.
Zdroj: ft.com